Tuesday, June 1, 2010

Ternakan ayam kampung kacuk reban cik saleem


Reban cik salim ni sebenarnye terletak bersebelahan rumah akak aku jer..mula2 aku tak berapa berminat nak melawat reban dia.bila aku plan nak wat projek ternakan ayam kampong awal tahun depan aku mula membuat reaserce pasal jenis-jenis ayam kampong dan pasarannye..rata-rata pasar ambil ayam kampong ori dengan harga rm10-rm11.bagi ayam kampong kacuk pula rm6.tu pon biler tanya ayam kampong kacuk mau ka..dia jwb ayam kampong kacuk susah jual ma..tapi biler tgk reban en salim aku mcm berminat untuk ternakan ayam kacuk ni..aku tgk ayam dia sihat-sihat.ayam ni diberi mkn jagung+dedak,sayur buruk dari pasar n tauhu yg tidah abis dijual oleh peniaga..biler di tanya ayam ni ayam kampong kacuk ker.dia memberitahu ayam ni asalnye pejantan ayam australia cross ngan ibu kampong so jdi la anak2 mcm dlm gambar tu.konsep reban yg dia buat pon agak simple.anak ditetaskan secara semula jadi menggunakan ibu..

No comments:

Post a Comment

Bourbon Red

Bourbon Red